Wat onze klanten u kunnen vertellen
Na een positieve ervaring van een vriend met zijn Skoda Superb, was vorig jaar ook mijn BMW 118d aan de beurt om te tunen bij DTC Tuning. Het contact verliep prettig en het is meteen duidelijk dat Martin goed weet waar hij het over heeft. Met alleen een software aanpassing ging het vermogen van 136pk naar 178pk. Het koppel nam toe van 320nm naar 370nm, dit alles klaar terwijl ik wachtte. Door het extra koppel pakt de auto vooral in de 5e en 6e versnelling veel beter op en even lekker uitaccelereren na een vlotte bocht zorgt standaard voor een dikke grijns op het gezicht. Bij rustig rijden is het brandstofverbruik ook nog eens merkbaar gedaald. Als extra'tje mochten de Skoda en BMW nog even op de rollenbank om het nieuwe vermogen te meten. Daar werd duidelijk dat het vermogen bij beide auto's inderdaad zoveel was gestegen als beloofd! Martin adviseert je deskundig, eerlijk, houdt goed rekening met je wensen en zorgt dat hij goed binnen de grenzen van de auto blijft. Een aanrader dus, ik zou zonder twijfel zo weer bij DTC langsgaan.
Geachte heer van der Sluis, beste Martin,
Zoals beloofd, zijn wij verheugd u te melden, na 4100 km rijden in Frankrijk en Spanje, weer goed zijn thuis gekomen met de camper Fiat Ducato multijet, norm euro5.
Wij, vooral ik als bestuurder heb genoten van een goede trekkende soepele motor met 157 pk in de bergen.
Ook tijdens rotonde rijden in Frankrijk, kon ik in zijn 4e versnelling bij 40 km met weinig gas rustig er om heen doorrijden.De geopende EGR klep heeft positief gewerkt (rustige motor) voor een betere verbranding, dus beter voor het milieu en minder roet in de motor!Het verbruik is +/- 1L:10K, maar hangt af van je rij gedrag!
Ik ben tevreden, mede door het advies van NKC, dat ik bij DTC in Enkhuizen, de tuning heb laten uitvoeren!
Ik hoop, u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en gerecommandeerd,
Met vriendelijke groet,
Jaap de Witte
Dronten
https://dtctuning.nl/chiptuning-database/auto/fiat/ducato/2.3-jtdm-130-pk-euro5-va-2011
Via internet zijn we in "contact" gekomen met Martin. Via Whatsapp werd er in eerste instantie veel afge-chat. 🙂
Het maakte Martin niet uit hoelaat je hem whatsapp-ed, je kreeg altijd een reactie.
We hebben onze Audi TT quattro 180 pk opgegeven als een nieuw project voor Martin. Ons doel was om 300 pk eruit te halen.
Tijdens het project bleek dat het makkelijker gezegd was dan gedaan. De ene tegenslag na de andere tegenslag waardoor Martin's oren gingen klapperen (lag zeker niet aan zijn kennis en kunde). Er bleken grote ,aanpassingen gedaan te zijn aan de TT maar helaas was het destijds niet op de juiste manier afgewerkt. Dus mocht Martin alles op gaan lossen. Martin kennende kon hij er niet van slapen en zag de tegenslagen als een grote uitdaging. Ze zeggen aanhouder wint en uiteindelijk heeft Martin de problemen weten te tackelen. We zijn nu gestrand op 265 PK. 🙂 Er zit zoveel koppel op dat je zelfs in de 3e versnelling een wheelspin hebt en als we niet uitkijken maken we in de 1e versnelling nog een wheely :-p.
Maar we zijn nog niet klaar. Er moeten nog wat onderdelen vervangen worden zoals intercooler, koppelingsplaat en uitlaat.
Het is een feest om in Enkhuizen te zijn.
Gezellig kletsen met Martin en Daniel. 🙂
Tot gauw, guys!
Bij deze wil ik mijn ervaring met u delen betreft tuning. Ik ben in het bezit van een camper 28 JTD. In mei jl. liet ik mijn camper tunen bij DTC en ik kan u zeggen dat dit een succes is gebleken. Na een reis van 2400 km. Duitsland, Zwitserland en Italië, dus veel gereden in de bergen, (incl. boot achter de camper 1100 kg) is mijn ervaring dat de camper gemakkelijk naar boven rijdt, was het voorheen met 70 km/uur nu met 90 km/uur.
En ook nog een brandstofbesparing van 7%. Dus een aanrader!!!
met vriendelijke groet,
Sjaak Frederix